Laser er blevet en anden vigtig opfindelse for mennesker siden det 20. århundrede efter atomenergi, computere og halvledere. Den kaldes den "hurtigste kniv", "den mest præcise lineal" og "det klareste lys". Med den hurtige udvikling af laserproduktionsteknologi i verden er der stadig en stor kløft mellem indenlandsk og international avanceret laserteknologi.
I 2018 Kina og globaltlaserskæremaskineEn markedsundersøgelsesrapport viser, at på trods af den hurtige udvikling i laserindustrien er high-end laserprodukter stadig besat af multinationale virksomheder i USA, Japan og Tyskland. Tag markedet for små og mellemstore power skæremaskiner som eksempel. Kinas industri for mellemstore og små power laser skæreudstyr er stadig i sin indledende vækstfase. Der er ikke mange indenlandske laserudstyrsproducenter med en årlig omsætning på over 100 millioner Yuan, og de største markeder domineres af fire virksomheder, Han's Laser.Gylden laser, Boye Laser, Kaitian-teknologi.
Andel af indenlandske producenter af små og mellemstore skæremaskiner (enhed: %)
LaserskæremaskineBruger en høj effekttæthedsstråle fokuseret på emnet for at opnå en lasereffekttæthed på 106 til 109 W/cm2 i punktets fokuspunkt, hvilket kan generere en lokal høj temperatur på 1000°C eller højere og øjeblikkelig fordampning af emnet. Kombineret med hjælpegassen blæses det fordampede metal og skæres et lille hul i emnet. Med CNC-maskinens bevægelse forbindes utallige huller med målformen. Fordi laserskærefrekvensen er meget høj, er forbindelsen af hvert lille hul meget glat, og det skårne produkt har en god renhed. Så nu vil vi analysere markedet for laserskæremaskiner i forhold til konkurrencen.
1. Differentiering af brandbehov
Formålet medfiberlaserskæremaskineBranddifferentiering handler om at transformere produktets kernefordel og individuelle forskellighed til brandet og imødekomme målkundens personlige behov. En succesfuldlaserskæremaskineEt mærke besidder én differentierende egenskab og adskiller sig fra andre konkurrenters, og forbinder derefter mærkets forskelligheder med kundens psykologiske behov på en ensartet måde. På denne måde formidles mærkets positioneringsinformation præcist til markederne og indtager en gunstig position hos potentielle kunder. Formålet er at skabe og dyrke bestemte karakteristika for sine egne laserskæremaskineprodukter og give det en rig personlighed og etablere et unikt markedsimage for at adskille det fra andre konkurrenter og effektivt bestemme produktets neutrale position i kundernes bevidsthed. Med den stigende homogenitet af laserskæremaskinevirksomheder og -produkter dukker der flere og flere lignende produkter op, og konkurrencen er hårdere. For at skabe et gennembrud skal virksomheder vælge deres egen mærkepositioneringsstrategi baseret på de faktiske behov og derefter finde den rigtige markedsposition for deres virksomhed og produkter.
2. Prioritér mærkekvalitet
Grunden til, at et laserskæremaskinemærke er velkendt og højt rost af kunderne, skyldes dets fremragende kvalitet og perfekte service, og disse er grundlaget for mærket. Uden garanti for fremragende kvalitet og perfekt service vil selv det bedste mærke blive afvist af kunderne. På markedet viser mærkeopfattelsen, om kunden vil købe laserskæremaskinen igen fra det samme mærke eller anbefale den til andre. Forbedring af produktkvalitet og service er forudsætningen for brandpromotion, og det er direkte relateret til, om det kan blive et ægte og et berømt mærke.
I 2016 nåede markedets efterspørgsel efter entreprenørmaskiner i Kina 300 milliarder yuan. Storformat tyk metalpladelaserskæremaskinerhar været meget anvendt i Kinas entreprenørmaskineriindustri. I takt med den hurtige udvikling af global laserproduktionsteknologi er forskellen mellem Kinas og internationale laserteknologiniveauer steget, og avanceret laserbehandlingsudstyr er næsten udelukkende afhængigt af import, hvilket resulterer i, at udenlandsk markedsandel for laserproduktionsudstyr når op på 70%. Det forventes, at markedets efterspørgsel efter disse højtydende laserskæresystemer i Kina vil nå op på mere end 10 milliarder yuan i løbet af de næste 10 år.
(Kilde: China Reporting Hall)